Wednesday, September 9, 2009

我的新朋友

通 过 学 习 汉 语 , 我 认 识 了 很 多 新 朋 友 。 现 在 让 我 来 介 绍 其 中 两 位 : 小 兰 和 国 庆。

小 兰 是 越 南 人 , 她 今 年 二 十 岁 。 她 不 是 很 高 , 可 是 很 可 爱 。 她 和 我 都 是 商 学 院 的 学 生 , 现 在 我 们 都 在 语 言 学 院 学 习 汉 语 。 上 个 星 期 我 们 学 习 怎 么 用 汉 语 买 东 西 。



国 庆 也 是 越 南 人 , 他 今 年 十 九 岁 。 他 现 在 学 习 电 脑 专 业 。 他 很 喜 欢 打 羽 球 和 排 球 。 有 时 我 们 会 一 起 打 羽 球 , 可 是 现 在 我 们 都 很 忙 , 没 有 时 间 了 。



我 也 有 许 多 来 自 法 国 、 德 国 、 印 度 和 马 来 西 亚 的 朋 友 。 我 们 都 很 喜 欢 汉 语 课 和 汉 语 老 师 。



Translation:

MY NEW FRIENDS:

Studying Chinese, I know a lot of new friends. Now let me introduce two of them: Xiao Lan and Guo Qing.

Xiao Lan is Vietnamese, she is 20 this year. She's not so tall but very cute^^. She and I are both Business students, and now we're both studying Chinese at Language Institute. Last week we learnt how to use Chinese to buy things.

Guo Qing is Vietnamese too, he is 19 this year. He's now studying at Computing Faculty. He likes playing badminton and volleyball very much. We sometimes played badminton together, but now we both are too busy, don't have time to play.

I also have friends coming from France, Germany, Indonesia and Malaysia. All of us like our Chinese class and Chinese lecturer very much̉̉̉̉̉̉^^.

5 comments:

  1. 你 的 杂文 很 有意思, 小兰 也 是 我 的 朋友。你 说 我 和 你 是 好 朋友,我 很 开心。 我 也 要 跟 你 打 羽 球。

    ReplyDelete
  2. 我也认识小 兰, 上个学期 (last semester) 我跟她都住在 (stay) Kent Ridge 宿舍。她真的很可爱:)

    ReplyDelete
  3. 你好!
    你女的朋友,叫小兰,真可爱。 你们一起学习汉语吗?
    我也是越南学生,也学习二级的汉语。但是我还没有见你。

    你在二派的汉语课,是不是?

    ReplyDelete
  4. 你好!
    你朋友,小兰真可爱,国庆很好看,沃野认识他们。我很喜欢这个歌曲,朋友,谢谢你
    你当然喜欢学习,我祝你学习汉语快了
    天天快了!
    (Do Anh Minh-Lec2-Group2)

    ReplyDelete
  5. 你 好 Thuc!

    你 是 我 好 朋 友, 我 很 高 兴 !我 喜 欢 你 说 汉 语,很 好!我 要 我 们 有 时 间, 我 们 一 起 学 习 汉 语 :D

    (Tran Nguyen Hoang Lan - T02 - Lecture 1)

    ReplyDelete